-->

7.2.15

Misi Doploh

Assalamualaikum

Ok harini kan macam kan tamakkan aku nak hupdate blog lagi wakaka. Biar le blog aku kan ape kau adehal. Ok macamni, kan dah masuk 20, aku mmg dah mission diet on. Aku target berat aku dalam 48kg-51kg je ok. Ok kalau target kita mesti kena usahakan kan. So aku exposed kat sini sebab aku nak bagi semangat dekat diri sendiri supaya gagahkan minda tu diet jugak ikut target. Aku tahu ramai yang marah aku kalau aku cakap aku gemuk blablabla but then aku ada masalah less confident. Mmg sangat less confident. Aku pakai braces pun one of thing yang menyebabkan aku lack confident that's why aku nak sangat pakai braces. Kalau pasal muka, aku rasa so far aku belum teruk gila gila punya masalah muka sampai malu nak keluar rumah. That one I can handle it tapi aku ada masalah less confident pasal berat badan aku. Perempuan kan senang tengok perempuan cantik. Aku tak confident sangat bila nak pakai jeans even jubah pun sebenarnya. Aku rasa payah bab pakaian aku banyak aku rasa tak kena yang aku rasa macam ok aku nampak gemuk sangat. Aku ada diet before this, bulan 12 thn lepas and berat aku on that time is 55.6 kg macam tu la. Aku seram sangat sebab aku rasa nak dekat 56kg which is sangat wei gemuk!

Then aku diet turunlah 54.6kg sahaja. Aku pun taktahulah kenapa liat sangat berat aku nak turun but I still work on it. Aku mmg tak makan nasi but other things aku makanlah. Aku tak berdiet sihat aku tahu tapi aku cuba ok. Let's see by April/May aku dapat tak achieve at least 51kg! Kita cuba ok cuba! Be strong tapi satu aku geram ialah ibu aku kalau tahu aku diet, ibu aku ajak keluaq makan dalam seminggu tu adalah 2/3 kali which is memang aku rasa macam ok -_-

Sooo, let's see the progress ok. Aku sekarang ni selalu gila monitor berat badan aku takpa demi diet kan sanggup ioulss bayar 20 sen hahaha. Ok dah tu je nanti kita tengok progress tu okay. Nak thigh gap!

Fi hifzillah.
Copyright© All Rights Reserved syahirahizzati.blogspot.com