-->

18.6.13

Dilema


Assalamualaikum w.b.t 

2 Jun 2013 masih aku ingati,
Kenali sahabat baru,
Berhijrah ke tempat yang tidak pernah aku jejaki,
Mulanya aku kesah dan resah,
Mungkinkah keputusan yang aku buat ini terbaik?
Namun begitu, disebalik kesedihan aku,
Di sebalik kerungsingan ibu,
Aku bersyukur,
Segalanya cukup indah.

Namun, rezeki Allah Maha Kaya lagi Pemurah Sang Pencipta.
Aku terpaksa tinggalkan,
Aku terpaksa pendamkan,
Segala rahsia hati.
Aku bersyukur dengan segala yang aku nikmati.

Alhamdulillah.
Akan ku ingat hingga hujung nafasku.
Akan dirindu setiap detik bersama kamu
Akan ku tetapkan hati doa buatmu.

Sahabat,
Berjuanglah, perjalanan kita masih panjang.
Doakan keputusan aku terbaik.
Di sebalik kegembiraan kita,
Kini sampai ke penghujungnya.
Kesedihan bakal bertandang.

Allahu Rabb :')
Berilah kami kejayaan yang Engkau redhai.
Tetapkan hati kami
Kuatkan hati kami
Tegarkan hati kami
Agar tetap berjuang di jalan ilmuMu.
Amin, Ya Rabbal Alamin.


Aku senanya ditawarkan ke tempat lain. Memang minat aku. Jadi, harapannya, segalanya berjalan lancar. Semoga aku berjaya. Doakan ya kawan kawan. Nanti korang dah habis degree, diploma dulu. Aku masih menuntut ilmuNya. Apapun, aku bersyukur atas kurniaanNya :')


And petang tadi got a text from KPTM, tawaran dalam bidang Tesl. Rezeki Allah kita tak nampak. Berdoalah dan cintailah Dia. Dia Maha Berkuasa, Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. InsyaAllah.

Fi Hifzillah,
Wallahualam Adiosa :')



Copyright© All Rights Reserved syahirahizzati.blogspot.com