-->

10.6.13

MDS week ;D

Assalamualaikum w.b.t,

Sunyi sepi blog ni tak bertulis since tuan tanahnya secara rasmi menjadi mahasisiwi UiTM di Puncak Alam. Alhamdulillah :') Aku taklah macam yang lain, dapat asasi. Aku cuma diploma. Orang pandang sengkek je diploma ni kan. Takpelah. Nak cerita pasal MDS je dulu. Hehe, MDS ni Minggu Destini Siswa. Disebabkan budak asasi dah mencapai 3008 studentnya, kami berminggu orientasi di UiTM Puncak Perdana. Walaupun kami cuma 300++ studentnya, alhamdulillah. Sangat enjoy okay minggu orientasi kami. Serious housemate pun best sangat tau! Memula week tu je homesick bcs semua mati kutu tak bercakap. Aku punyalah tak ceria. As aku mmg enjoy orgnya, sangat tak best tak senyum dua hari. Dahlama tu okay je. Best sangat. Kitorang nak keluar pun tunggu together siap, then jalan sama. Sangat akrab. Roomate aku pulak org Johor, mmg cakap kasau kasau je la kan. Hehe. Housemate aku ada org Perak,Penang,Seremban,KL pun ada. Best sangat tau ;)

First first tu aku homesick sangat. Setiap kali sujud solat jemaah waktu maghrib dengan isya' mesti menangis. Sampaikan rindu untuk family,kawan kawan and captain :) Semoga rindu yang aku rasai tu, mereka juga merasakan. Ingatlah kawan kawan, kalau rindu, sampaikan doa kita buat mereka. InsyaAllah. Then first day sampai kena dengar apa tah. Talk talk bagai. Biasalah, peraturan etc. Haruslah tahukan. Dah jadi warga UiTM kan. Aku ni kiranya budak fakulti sains kesihatan. Semuanya nerd je -,-" Tapi waktu ni laaa, aku bergelak sakan tahu. Seronok amat. Kena enjoylah. Satu pesanan ikhlas, siapa rumah area sini, toksahlah grand sangat bawak phone mahal bagai, waktu talk, PM(Pemimpin Mahasiswa) akan simpan dan pegang phone kitorang supaya avoid ketidak-hormati majlis. Alhamdulillah, lebih berdisiplin rasanya.

Next, waktu MDS ialah waktu dimana anda harus menjadi sesimple manusia yg boleh. Takpayahlah kau nak melawa. Nak mandi pun takda masa. Balik tukar baju je. Confirm later bau badan kalah kerbau berkubang -___-" This is serious tau. Bcs, korang mmg kena punctual sangat. Ini kira macam minggu membentuk disiplin dirilah. Minggu ni berjalan dari hari Ahad aku mendaftar sampai Jumaat. Serious say, sangat penat. Sangat sangat. Mmg balik, letak kepala atas bantal, kau rasa macam kau baring atas baldu je. Lelap terus tau. Mmg nak text parents ke buah hati ke, tiada masa. Harap maklum ye.

Then, pasal PM and MPP. Mereka ni fasilitator kami sepanjang MDS. Paling salute ialah Angah! Angah orang melaka. Tapi jadi MPP. MPP ni ialah Majlis Pemimpin Pelajar. Kalau ikut sistem MRSM, sama taraflah dengan BWP. Sebagai satu medium pungutan suara pelajar :) Angah sangat baik. Tegas bila perlu dan peramah. Comel je. Angah ni orang Tangga Batu je. Huhu. Tak jauh manalah. Aktiviti kami sangat sempoi, main break and other else la. Kalau kau tahap nerd macam Albert Eistein, tak sporting, mmg tak enjoylah along the weeks. Alhamdulillah. Aku campak ke laut segan aku. Tapi perempuan je laaa aku bertegur. Yang lelaki, harap maklumlah kan. Huhuhu.
Just some pictures, hope you'll enjoy it.




*Fakulti Sains Kesihatan's students*


*The best housemate ever at Puncak Perdana ;)*
From left: Eila, Salwa, Hazira, Atika, Siti and kak Azee


*The friends w/ the hottest MPP there =,=*
From left: Yana, Abang Fadhli, Jea Yusof


*The bestfriend w/ the MPP*
From left: Durra, Abang Fadhli and me myself. Hehe



*The MDS*


*The sporting and humble fasilitator :D


*The Housemate 4C14 Puncak Perdana :B

Sorry for quite blurry pictures-nya kerana handfhonenya murah je. So tak clear :(

P/s : The best MDS ever. Will keep this memories till die. Love the seniors and MDS June 2013 Puncak Perdana :')



Goodbye, Adiosa.


Fi Hifzillah :')
Copyright© All Rights Reserved syahirahizzati.blogspot.com